De Algemene Voorwaarden dienen in de fysieke handel vóór het afronden van de verkoop ter hand gesteld te worden. De wettelijk geaccepteerde vervanging hiervoor bij de Verkoop via internet is het aanbieden van de Algemene Voorwaarden via een link, voordat tot de koop wordt overgegaan.
Deze Algemeen Voorwaarden zijn in iedere situatie anders, maar een aantal zaken moeten daarin vastgelegd worden :
1. Toepasselijkheid
1.1 Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van [Bedrijfsnaam]zijn
bij uitsluiting van eventuele andere algemene voorwaarden deze Algemene Verkoopvoorwaarden
(hierna: Voorwaarden) van toepassing. Deze Voorwaarden zijn gedeponeerd bij
de Kamer van Koophandel te [Plaatsnaam] onder nummer [nummer] en zullen door
ons op verzoek worden toegezonden.
1.2 Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt
in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt.
1.3 Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts schriftelijk worden afgeweken,
in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven.
1.4 Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden en in eventuele nadere
overeenkomsten ten behoeve van [Bedrijfsnaam] worden bedongen, worden evenzeer
bedongen ten behoeve van door [Bedrijfsnaam] ingeschakelde tussenpersonen en
andere derden.
2. Overeenkomst
2.1 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling
door [Bedrijfsnaam] is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde
voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt [Bedrijfsnaam] dit mee
binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.
3. Prijzen/Aanbiedingen
3.1 Alle aanbiedingen van [Bedrijfsnaam] zijn vrijblijvend en [Bedrijfsnaam]
behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het
bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
3.2 Alle prijzen zijn vermeld in [euro's] [inclusief] BTW en [exclusief] verzendkosten
4. Retourzendingen
4.1 Alle artikelen kan je binnen 7 dagen na ontvangst zondermeer retourneren
waarna je je geld terug krijgt. Hierbij geldt echter nadrukkelijk dat de verzegeling/verpakking
van de artikelen niet verbroken mag zijn en de artikelen in ongeschonden staat
bij [Bedrijfsnaam] worden afgeleverd. Dit conform de Wet
Verkoop op Afstand. Indien dit aspect niet in acht wordt genomen kunnen
wij de artikelen helaas niet terugnemen en de betaling niet ongedaan maken.
4.2 Je bent verplicht te controleren of de bij je thuis bezorgde artikelen voldoen
aan de bestelling. Indien dit niet het geval is dan kan je dit binnen 7 dagen
melden per e-mail aan [Bedrijfsnaam] onder vermelding van het ordernummer in
het onderwerp van je e-mail, en een duidelijke uiteenzetting waarom het artikel
niet voldoet. [Bedrijfsnaam] zal het artikel vervangen of je betaling ongedaan
maken indien is aangetoond dat je het artikel niet accepteert op gegronde redenen.
4.3 In het uitzonderlijke geval dat je een artikel wordt toegezonden dat niet
voldoet aan de bestelling dan behoudt [Bedrijfsnaam] zich het recht voor het
artikel te vervangen door een nieuw exemplaar of het betaalde bedrag te retourneren.
[Bedrijfsnaam] neemt in dit geval de retour verzendkosten voor haar rekening.
4.4 Indien je iets terug stuurt, volg dan deze stappen:
• Stuur een e-mail naar [e-mail} zodat wij je zending verwachten. LET
OP: Vermeld in het onderwerp van je e-mail het ordernummer of het factuurnummer
dat je via e-mail hebt ontvangen.
• Verpak de artikelen dusdanig dat beschadiging wordt vermeden.
• Adresseer de artikelen
5. Betalingen
5.1 Betaling dient te geschieden zonder korting of compensatie binnen veertien
(14) dagen na factuurdatum indien het leveringen binnen Nederland betreft, en
binnen eenentwintig (21) dagen na factuurdatum indien het leveringen buiten
Nederland betreft, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
5.2 Bij overschrijding van de betalingstermijn bent u vanaf de dag dat betaling
had moeten plaatsvinden in verzuim en bent u vanaf die dag een vertragingsrente
van 1% per maand of een deel van een maand verschuldigd over het openstaande
bedrag. Indien betaling plaatsvindt na aanmaning door [Bedrijfsnaam] bent u
een bedrag van tweeëntwintig euro en negenenzestig eurocent (€ 22,69)
aan administratiekosten verschuldigd en indien [Bedrijfsnaam] haar vordering
ter incasso uitbesteedt, bent u tevens de incassokosten verschuldigd, welke
tenminste vijftien procent (15%) van het openstaande bedrag zijn, onverminderd
de bevoegdheid van [Bedrijfsnaam] om in plaats daarvan de daadwerkelijk gemaakte
buitengerechtelijke incassokosten te vorderen.
5.3 Indien u met enige betaling in gebreke bent, is [Bedrijfsnaam] gerechtigd
(de uitvoering van) de betreffende overeenkomst en daarmee samenhangende overeenkomsten
op te schorten, dan wel te ontbinden.
5.4 Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de
periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de
bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen tien (10)
dagen na mededeling van de prijsverhoging door [Bedrijfsnaam]
6. Levering
6.1 De door [Bedrijfsnaam] opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding
van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin
het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij
de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs
niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat
geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden
voorzover dat noodzakelijk is.
6.2 De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop
de producten gereed zijn voor verzending aan u.
7. Eigendomsvoorbehoud
7.1 De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al hetgeen u
op grond van enige overeenkomst aan [Bedrijfsnaam] verschuldigd bent, heeft
voldaan. Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de
aflevering op u over
8. Reclames en aansprakelijkheid
8.1 U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten
aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, brengt u [Bedrijfsnaam]
daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen drie (3) dagen na de aflevering,
althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd
kennis te geven.
8.2 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden,
heeft [Bedrijfsnaam] de keuze de desbetreffende producten tegen retournering
daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan
te restitueren
8.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft
u het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering aan [Bedrijfsnaam]
te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien
het product en de originele verpakking onbeschadigd zijn, waarbij tevens geldt
dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.
9. Elektronische communicatie en bewijs
9.1 Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen
van gegevens en berichten ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander
communicatiemiddel in het verkeer tussen Klant en [Bedrijfsnaam] (dan wel door
Klant ingeschakelde derden), is [Bedrijfsnaam] niet aansprakelijk, tenzij en
voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld aan de zijde van [Bedrijfsnaam].
9.2 De administratie van [Bedrijfsnaam] geldt als volledig bewijs van het bestaan,
de inhoud en de uitvoering van de overeenkomst met de Klant in een eventuele
gerechtelijke procedure, tot op tegenbewijs door de partij, die zich beroept
op het feit dat het bewijs niet betrouwbaar is.
10. Overmacht
10.1 Onverminderd de overige aan haar toekomende rechten, heeft [Bedrijfsnaam]
in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw
bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst
te ontbinden, zulks door u dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat
[Bedrijfsnaam] gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven
omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar
zou zijn.
10.2 Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan [Bedrijfsnaam]
kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch
krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor
haar rekening komt.
11. Diversen
11.1 Indien één of meer van de bepalingen van deze Voorwaarden
of enige andere overeenkomst met [Bedrijfsnaam] in strijd mochten zijn met enig
toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen
en zal deze worden vervangen door een door [Bedrijfsnaam] vast te stellen nieuwe
rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling.
11.2 [Bedrijfsnaam] is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik
te maken van derden.
12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten
waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing
12.2 Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd
aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland
Optioneel
13. Geschillencommissie Thuiswinkel
13.1 [Bedrijf] is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Onverminderd
de toepasselijkheid van artikel 11.2, kunnen consumenten geschillen over de
totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten of de geleverde diensten of
producten voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, met inachtneming
van het Reglement Geschillencommissie Thuiswinkel.
13.2 Een geschil wordt door de GeschillencommissieThuiswinkel slechts in behandeling
genomen indien de klacht binnen dertig (30) dagen na aflevering schriftelijk
aan [bedrijf] is voorgelegd.
13.3 Uiterlijk drie (3) maanden nadat een geschil aan [bedrijf[ is voorgelegd,
dient een geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie Thuiswinkel aanhangig
te worden gemaakt.
13.4 Degene die aan de Geschillencommissie Thuiswinkel een klacht voorlegt is
klachtengeld verschuldigd. Het adres van de Geschillencommissie Thuiswinkel
is: Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Het telefoonnummer is 070-3105310. Voor
uitgebreide informatie kunt u kijken op http://www.thuiswinkelwaarborg.nl.
Let op :
Deze algemene voorwaarden zijn bedoeld als richtlijn en
inspiratiebron. In geen geval kunnen er rechten aan ontleend worden ten aanzien
van www.mijnwinkel.nl