Beheer klantgegevens

Als een klant bij u een bestelling plaats moet hij een aantal gegevens opvoeren zodat u weet waar de klant woont en waar de bestelling geleverd moet worden.

Mocht u na het lezen van deze pagina nog vragen hebben, kijk dan bij veelgestelde vragen of schroom niet om contact met ons op te nemen door een mail te sturen naar support@mijnwinkel.nl


1. Bekijk de huidige klantgegevens

Bij het aanmaken van uw winkel krijgt u een standaard scherm met klantgegevens dat er als volgt uit ziet:



Mogelijk heeft u deze al een keer gewijzigd.


2. Uitbreidingstips

Dit scherm kunt u nu uitbreiden met bijvoorbeeld de volgende gegevens:

  • geslacht, zodat u uw klant kunt aanspreken met "Beste heer" of "Beste mevrouw"
  • wel/geen abonnement op een nieuwsbrief
  • geboortedatum
  • klantnummer (of KVK/BTW-nummer)
  • Bank/Gironummer
  • orderreferentie
  • boodschap voor de geadreseerde
  • hoe de klant op uw site is gekomen.
Bekijk voorbeeld met bovenstaande uitbreidingen.

Bent u na het lezen van deze uitbreidingstips nog steeds tevreden over uw huidige klantengegevens dan hoeft u niet verder te lezen.


3. Wijzigen: Ga naar tabblad bestelproces

Als u uw klantgegevens wilt wijzigen moet u allereerst in de editor (www.mijnwinkel.nl) aanloggen en vervolgens kiest u voor het tabblad bestelproces. Klik op dit scherm op de link "info/wijzig" die achter de naw-gegevens klant staat.



4. Wijzigen: Voer nieuwe velden op

U komt nu op onderstaande scherm. Hier kunt u middels de pijlen rechts op het scherm velden verplaatsen van positie. Tevens kunt u velden verwijderen of wijzigen.



Als u een nieuw veld wilt opvoeren moet u klikken op de knop "Nieuw veld toevoegen".
Als u klikt op deze knop of op de wijzig-link komt u op onderstaand scherm.



Op dit scherm kunt u een nieuw klantveld definiëren. Onder de help toets vind u per instelling meer informatie.


5. Ik gebruik de downloadmogelijkheid "Exporteer uw orders naar Excel".

Als u gebruik maakt van de mogelijkheid om uw orders in Excel te exporteren komen automatisch de nieuwe klantvelden in deze Excel-sheet te staan.


6. Ik heb een koppeling met XML.

Bij elke order die u ontvangt via de e-mail zit standaard aan de order een XML document als attachment.In dit XML-document staan alle ordergegevens.
Als u uw klantgegevens wijzigt zal de XML zich ook automatisch wijzigen. Dus een nieuwe uitbreiding (ik wil wel of geen nieuwsbrief) wordt automatisch doorgegeven. Dit kan wel betekenen dat als uw koppelingen met de order-XML heeft geschreven deze aangepast moeten worden.


Mocht u na het lezen van deze pagina nog vragen hebben, kijk dan bij veelgestelde vragen of schroom niet om contact met ons op te nemen door een mail te sturen naar support@mijnwinkel.nl